کد خبر: ۲۶۱۰۲
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۲
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید ۷ محصول در حوزه درماتولوژی و دندانپزشکی| باید دغدغه جذب و حفظ نیروی انسانی در دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برطرف شود

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه مدار هیرو، گفت:هم اکنون ۷ محصول در حوزه درماتولوژی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی را تولید و روانه بازار کرده‌ایم.

سهیل حاجی‌بابایی مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه مدار هیرو، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه فعالیت این شرکت از سال ۱۳۹۱ در یک فضای ۱۲ متری در حوزه تولید تجهیزات پزشکی به صورت تخصصی در فیلد درماتولوژی آغاز شده است، اظهار کرد: اولین محصولی که توانستیم تولید کنیم دستگاه لیزر دایود توان بالای ۸۰۸ نانومتر بود که این محصولات توسط وارد کننده‌هایی از اروپا و آسیای شرقی و شرق آسیا وارد بازار می‌شد. محصولات از کیفیت مناسبی برخوردار بود و در این بازار بسیار سخت بود، ولی این موضوع در واقع انگیزه ما را کاهش نداد کما اینکه سه سال عدم فروش به عدم درآمد در ابتدای کار شرکت هم انگیزه ما را کاهش نداد.

وی تصریح کرد: طراحی این محصول دو سال طول کشیده اواسط سال ۹۳ ماه توانستیم دو نمونه اولیه آزمایشگاهی را داشته باشیم و تا اواسط سال ۹۴ تست‌های بالینی، اخذ استانداردها، تاییدیه‌ها و اخذ مجوز تولید دستگاه توسط اداره کل تجهیزات پزشکی طول کشید. در کل این پروسه درآمد از این محصول نداشتیم طبیعتا از اواسط سال ۹۴ فعالیت فروش این محصول را آغاز کردیم.

حاجی بابای گفت: این موضوع باعث افزایش انگیزه در شرکت ما شد در فیلد کاری خودمان را طبیعتاً مسیر توسعه و ادامه دادیم. به مرور نیروی انسانی را جذب کردیم به طوری که ما هر سال نه تنها کاهش نیرو نداشتیم بلکه افزایش نیرو داشتیم.

مدیرعامل این شرکت با اینکه در حال حاضر ۷ محصول فعال در بازار داریم، اظهار کرد: این محصولات از لحاظ دسته بندی‌های کاربردی در زمینه‌های درماتولوژی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی دسته‌بندی می‌شوند و از لحاظ فنی در زمینه‌های لیزر پلاسما‌ها و کربوکسی دسته بندی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه لیزر ما باید از دو منظر به مسیر توسعه نگاه می‌کرد موضوع اول گسترش حیطه کاربردی ما از حوزه درماتولوژی به حوزه‌های دیگر پزشکی بود؛ که باید به آن اهمیت می‌دادیم. موضوع بعدی و مهم همگام بودن با سطح تکنولوژیک محصولات خارجی بود به هر حال این محصولات به هر شکلی در واقع توسط جامعه هدف ما مشاهده می‌شد یا وارد می‌شوند و یا از طریق رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شوند، بنابراین ما باید سطح تکنولوژیک خودمان را حفظ می‌کردیم.

حاجی بابایی افزود: خوشبختانه طی این ده سال به هر دو هدف اصلی خودمان رسیدیم. هم اکنون در حوزه درماتولوژی توانستیم لیزر اولیه این دستگاه را با توسعه بسیار زیاد به لیزر فایبر کوپ تبدیل کنیم و توانش را از نظر یوزر اینترفیس ارتقا دهیم. در واقع در حوزه عملیاتی بودن سیستم پایداری و سیستم سطح بسیار مطلوبی رسیدیم تا جاییکه محصول ما از لحاظ محصولات خارجی هم از نظر سطح قیمت و هم از لحاظ کیفی برتری مطلق دارد و این مهم را بازار تا به امروز نشان داده است.

وی تصریح کرد: در حیطه کاربردی ما دو محصول جدید را در حوزه‌های دندانپزشکی و فیزیوتراپی تولید کردیم. در حوزه دندانپزشکی لیزر بافت نرم را با طول موج‌های ۶۳۸ و ۸۰۸ نانومتر با توان ۱۵ وات تولید کردیم و هم اکنون در بازار موجود است. در حوزه فیزیوتراپی ما توانستیم لیزر ۴ با طول ۴۵۵،۶۳۸، ۸۰۸ و ۹۸۰ نانومتر مجموعا در یک دستگاه و به صورت همزمان ارائه کنیم که این هم باز برای اولین‌بار رخ داد و این هم در بازار موفق بوده است.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: همچنین در حوزه محصولات پلاسمای فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم چرا که مسیر توسعه جذابی برای ما دارد. پلاسما را به عنوان حالت چهارم ماده است و این ماهیت از ماده ترکیبی از یون‌های مثبت و الکترون را با غلظت معینی خلوصی دارند و قابلیتی که حوزه درماتولوژی و پوست دارند این است که یک رسانای بسیار خوب برای جریان الکتریکی هستند بدون اینکه تماس فیزیکی بین اپلیکاتور پزشکی و سطح پوست داشته باشند در واقع ما با ایجاد قوس پلاسما روی پوست می‌خواهیم یک جریان را با چگالی بسیار بالا از یک ناحیه رد کنیم تا که یک آسیب مقطعی و کوچک به نقطه بزنیم که با بازسازی طبیعی بدن همراه باشد.

وی افزود: طبیعتاً شرکت‌های مختلف برای تولید محصولات در این حوزه فعالیت‌هایی انجام دادند. ما هم به تبع آن به دنباله تولید محصولات پلاسمای سرجیکال توسط شرکت‌های اروپایی و آسیایی شرقی در ایران تولید کردیم که اتفاقاً موفق هم بود، ولی ماهیتا این سیستم‌ها مشکلات مشترکی دارند. به خاطر اینکه قلم‌هایی که در این سیستم وجود دارد فقط یک قوس الکتریکی ایجاد می‌کند در حالی که در ۵۰ درصد موارد درمانی نیاز به چیدن بسیاری از این نقاط در مورد تصحیح شده در کنار همدیگر است. این حوزه‌های پلاسمایی میکروچنل‌های که ایجاد می‌کنند باید تعدد روی سطح پوست داشته باشند و این با خطا‌های همراه است. امکان کنترل هدایت و تقسیم انرژی قوس به صورت برابر به نقاط توسط پزشک تقریباً غیرممکن است خطای انسانی همراه فواصل نقاط قابل تنظیم نیست و این مشکلات زمانی مطرح است که و بیشتر مشخص می‌شود که مساحت ناحیه درمان هم بالا رود و به تبع آن مدت زمان درمان هم افزایش پیدا می‌کند. ما برای اولین بار در دنیا این اتفاق بزرگی را رقم بزنیم پلاسما الکتروسرجیکال‌های مانور تبدیل به پلاسما فرکشنال کردیم و پتنت بین‌المللی شد

حاجی بابایی ادامه داد: در کنار تمام اتفاقاتی که طی ۱۰ سال گذشته رخ داده از دید خودمان و خیلی‌ها شاید مایه مباهات و افتخار باشد. یک اتفاق هست که از همه برای شخص من جذابتر است که شاید این مسیر و این اتفاق چکیده کل فعالیت مثبت ما در این چند ساله باشد. شرکت‌هایی که در زمانی وارد کننده محصولات در حوزه فعالیت ما بودند و خیلی خوشنام بودند محصولات وارد می‌کردند استاندارد، مجوز می‌گرفتند و خدمات ارائه می‌دادند بابت این محصولات در حال حاضر این محصولات را با برند داخلی و تحت نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای مسیر توسعه از این شرکت‌ها حمایت شود، گفت: باید ساز و کار‌هایی برای شرکت‌های تعریف شود که شرکت‌هایی که وارد کننده محصولات هستند و در هر زمینه‌ای بتوانند از ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده کوچک، متوسط و بزرگ استفاده کنند. در حال حاضر ما محصولات ۳ شرکت وارد کننده را تولید می‌کنیم و این مسیر در حال توسعه است..

وی خاطرنشان کرد: یک مسئله اساسی که امروزه تبدیل به دغدغه مخصوصا برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی شده، مسئله جذب و حفظ نیروی انسانی است. در حال حاضر مسئله جذب نیرو برای ما به دلیل آموزش‌های ناصحیح و غیر حرفه‌ای و غیر اکادمیک در فضای مجازی خیلی دشوار است و ترغیب کردن جوانان و نوجوانان به درآمد‌های یک شبه و وارد مسیر‌های شدند که پیشرفته زودهنگام برایشان اتفاق میفتد این موضوع سطح انتظارات را بالا برده و بعضا در بعضی از تخصص‌ها نمی‌توانیم نیرو جذب کنیم. از طرفی حفظ نیروی انسانی از مهمترین مهمترین منابع سازمان مهمترین سرمایه‌های سازمان هستند و ما هم روابط مادی به آن‌ها داریم و هم از لحاظ معنوی به آن‌ها وابسته هستیم به هر حال حفظ آن‌ها بسیار سخت و ناراحت کننده است. اگر در مقطعی مانند از پس نیاز‌ها و انتظارات معقول و به جای این نیرو‌ها بر بیایم و خیلی واقعاً ناراحت کننده از اینکه ما این‌ها را از دست بدهیم؛ ولی خدا را شکر تا به امروز این موضوع برای ما اتفاق نیفتاده است و سعی کردیم نیروی انسانی را حفظ کنیم.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی